آموزش و ترفند ها

چگونه از جاروبرقی بهره‌وری بیشتری ببریم؟ نکاتی برای جارو برقی کشیدن موثر ، سریع‌ و آسان‌تر

جارو برقی کشیدن موثر

هر کسی می تواند جاروبرقی را روی فرش به عقب و جلو هل دهد، اما برای برای جارو برقی کشیدن موثر ، سریع‌ و آسان‌تر باید چند نکته در مورد جارو برقی کشیدن را دنبال کنید. به هر حال، کارایی یک جاروبرقی به مهارت استفاده کننده آن بستگی دارد.

۵ نکته برای جارو برقی کشیدن موثر

  1. ابتدا گردگیری کنید. این نکته حتی قبل از اینکه جاروبرقی را به برق بزنید، کاربرد دارد. گردگیری باعث می شود تا انواع آلودگی و زباله ها – حشرات مرده، خرده نان، موی حیوانات خانگی و موارد مشابه – از مکانهایی که امکان جارو کشیدن ندارند، روی فرش شما بریزند، گردگیری موجب می شود که محیط را برای یک جاروکشی کامل و اصولی آماده کنید. پس قبل از شروع بع جاروبرقی کشیدن، با یک دستمال یا برس اقدام به گردگیری نمایید.
  2. اتاق را آماده کنید. اگر لوازم یا مبلمان اضافی که مانع از جاروبرقی کشیدن می شود در محیط وجد دارد، از اتاق خارج کنید؛ لازم نیست هر بار این کار را انجام دهید، اما هر چند وقت یکبار برای اینکه بتوانید بطور کامل تمام فضای منزل را جارو بکشید، این کار را انجام دهید. با برداشتن لوازم و وسایل اضافی تمیز کردن کل سطح فرش راحتتر خواهد بود. نگاهی سریع به روی فرش و زیر مبل ها و کمد ها بیاندازید و اگر وسایل کوچکی که ممکن است حین جارو کشیدن توسط دستگاه مکیده شوند را بردارید. به خاطر داشته باشید که اجسام کوچک می توانند به عملکرد جاروبرقی آسیب برسانند.
  3. کیسه جاروبرقی را بررسی کنید. قبل از جارو برقی کشیدن از خالی بودن کیسه جارو برقی اطمینان پیدا کنید.کیسه های پر را تعویض یا خالی کنید، یا اگر کیسه ندارید، به سادگی آن را خالی کرده و دوباره استفاده کنید. این کار را می توانید با قیچی کردن انتهای کیسه، خالی کردن زباله ها و بستن آن با منگنه انجام دهید. این کار را فقط در مواقع ضروری که امکان تهیه کیسه جدید ندارید انجام دهید.
  4. به صورت عقب و جلو و با چندین بار کشیدن جاروبرقی بکشید. درست مانند تی کشیدن، جاروبرقی کشیدن را از انتهای اتاق و دور از در شروع کنید. به سمت عقب و جلو از چپ به راست حرکت کنید و در حین حرکت میله جارو برقی وبرس را چندین بار روی هر ناحیه حرکت دهید. یک بار جارو کشیدن به ندرت تمام خاک و زباله های موجود در میان فرش و موکت را تمیز می کند. برای جارو کشیدن موکت های پرز بلند، جارو برقی کشیدن گوشه های مبل و زیر کمد ها از برس های مخصوص داخل جارو برقی استفاده کنید، مانند برس های نوک بلند مخصوص مبلمان. این برس همچنین برای پله ها کاربردی است.
  5. لکه ها را به صورت موضعی تمیز کنید. اگر بعد از جاروبرقی کشیدن، یا حتی قبل از آن، لکه هایی روی فرش یا موکت دیدید، از محصول مناسب برای تمیز کردن موضعی استفاده کنید. می توانید از محلول های پاک کننده فرش و موکت که در فروشگاه ها به فروش می رسد استفاده کنید و سطح کثیف شده را تمیز کنید. به عنوان مثال، اگر چربی روی فرش شما ریخت، به سادگی مقدار زیادی جوش شیرین یا آرد ذرت بمالید و به آرامی روی لکه برس بزنید. بگذارید یک شب بماند، سپس روز بعد دوباره جاروبرقی بکشید.
جارو برقی کشیدن موثر
جارو برقی کشیدن موثر

هر چند وقت یکبار باید جاروبرقی بکشید؟

تعداد دفعات جارو برقی کشیدن به میزان رفت و آمد شما در خانه و اینکه فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید یا خیر، بستگی دارد. با جاروبرقی کشیدن هفتگی شروع کنید، سپس در صورت نیاز به دفعات بیشتر و هر چند روز یکبار این کار را انجام دهید.

چگونه از شر جارو برقی کشیدن خلاص شویم

حالا که صحبت از بچه ها شد… در سن خاصی که توانایی این کار را دارند موجب می شود که شنگینی این کار تا حدودی از دوش شما برداشته شود. اضافه کردن جاروبرقی کشیدن به لیست کارهای منزل بچه ها و حتی همسرتان موجب می شود این وظیفه از دوش شما بر داشته شود. توصیه می کنیم فرزندانتان را در کارهای منزل مشارکت دهید. این کار موجب می شود حس مسئولیت پذیری در آنها تقوت شود. اگر بیش از یک فرزند دارید، سعی کنید یک برنامه نظافت هفتگی داشته باشید که برای همه اعضای خانواده در آن وظایفی محول شده است و از هر فرد بخواهید که با توجه به روز تعیین شده و وظیفه ای که بر عهده دارد، آن کار را انجام دهید.

تمام این ها برای مواقعی بود که خودتان یا دیگر اعضای خانواده می توانستید با یک جارو برقی کشیدن ساده از شر کثیفی ها و لکه های روی فرش یا موکت خلاص شوید. اما ممکن است موکت و فرش شما نیاز به تمیز کردن حرفه ای داشته باشد که قطعا شما توانایی انجام این کار را به راحتی نخواهید داشت. پیشنهاد ما به شما:

  • استفاده از خدمات موکت شویی در محل: اگر موکت منزل یا محل کار شما نیاز به شستشوی تخصصی دارد، ما با مجموعه ای از پرسنل مجرب و دستگاه های مخصوص موکت شویی در محل در کنار شما هستیم. شرکت پاک مهر افشار با تخصص چندین ساله در ارائه خدمات موکت شویی با دستگاه در تمام نقاط تهران می توانید این کار را در کمترین زمان برای شما انجام دهد. کافیست همین الان با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *