آموزش و ترفند ها

نحوه شستن موکت های شرکتی و اداری

نحوه شستن موکت های شرکتی و اداری

شستن موکت های شرکتی و اداری باید به طور منظم و با دقت انجام گیرد، چرا که موکت های شرکتی و اداری به کف زمین چسبیده اند و بسیار در معرض رفت و آمد قرار می گیرند از این رو سریعتر کثیف می شوند و آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب خواهند کرد.

در صورتی که به کثیفی موکت های شرکتی و اداری بی توجه باشید و آن ها را مورد شستشو قرار ندهید در این صورت باعث ایجاد بوی بد و حساسیت و آلرژی در محیط خواهد شد و همچنین عمر موکت هم کم می شود.

شستن موکت های شرکتی و اداری

موکت های شرکتی و اداری دو نوع تایل و رول می باشند که در نوع تایل موکت ها به صورت قطعات مجزا طراحی شده اند و امکان کندن این قطعات از زمین وجود دارد ولی در نوع رول موکت به صورت یکدست است و قطعه ای مجزا نیست از این رو امکان کندن موکت رول وجود ندارد.

شستن موکت های شرکتی و اداری نیاز به تخصص و دستگاه ها و تجهیزات مخصوصی دارد و هر فرد مبتدی قادر به انجام اینکار نخواهد بود.

برای شستن موکت های شرکتی و اداری سه روش وجود دارد که می توانید با به کارگیری یکی از این روش ها، شستن موکت های شرکتی و اداری را داشته باشید.

شستشوی دستی: در روش شستشوی دستی، شستن موکت های شرکتی و اداری با استفاده از جارو ، فرچه و شوینده های مخصوص صورت می گیرد.

شستشو با دستگاه بخارشوی: در این روش شستشوی موکت های شرکتی و اداری با استفاده از بخارشوی انجام می شود.

شستشو با دستگاه شستشوی موکت: در این روش شستن موکت های شرکتی و اداری با استفاده از دستگاه های مخصوص شستشوی موکت انجام می شود که این روش شستشو، موثرترین روش برای شستشوی موکت های شرکتی و اداری می باشد. در این روش موکت ها با دستگاه های مخصوص موکت شویی که دارای مخزن آب و مواد شوینده می باشند شسته می شوند.

برای اینکه بدانید کدام روش را برای شستن موکت های شرکتی و اداری انتخاب نمایید بستگی به نوع موکت، میزان آلودگی و بودجه شرکت بستگی دارد.

برای شستن موکت های شرکتی و اداری باید محیط برای شستشو آماده گردد چون معمولا شستشوی موکت های شرکتی و اداری در محل انجام می پذیرد و باید میزها،  صندلی ها و کمدها که قابل جابجایی هستند، جابجا شوند. نیازی به جابجایی وسایل خیلی سنگین نمی باشد چرا که وجود این وسایل و لوازم سنگین خللی در شستشوی موکت های شرکتی و اداری ایجاد نمی کند.

قبل از شستن موکت های شرکتی و اداری، گرد و غبار از روی آن ها پاک می شود. برای اینکار از جاروها و یا دستگاه های مخصوص صنعتی برای حذف گرد و غبار و آشغال های بزرگ از روی موکت ها استفاده می شود. توجه داشته باشید این مرحله حتما باید قبل از شستن موکت های شرکتی و اداری انجام شود چرا که انجام این مرحله، کاملا ضروری و الزامی است.

برای شستن موکت های شرکتی و اداری از مواد شوینده مخصوص استفاده می شود که این مواد شوینده حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ می باشد. مواد شوینده با کیفیت و مخصوص شستشوی موکت، کیفیت و طول عمر موکت را حفظ می کند و ضمن از بین بردن آلودگی و کثیفی از تار و پود موکت ها، از رشد باکتری و قارچ ها جلوگیری خواهد کرد.

در شستشوی موکت های شرکتی و اداری از آب گرم استفاده می شود چرا که آب گرم به نفوذ مواد شوینده در اعماق الیاف موکت موثر عمل می کند. باید بدانید که آب سرد به خوبی نمی تواند مواد شویده را به عمق الیاف موکت ها نفوذ دهد.

در مرحله ی آخر شستن موکت های شرکتی و اداری باید موکت ها خشک شوند. برای خشک کردن موکت ها از دستگاه های مخصوص خشک کن موکت استفاده می شود تا موکت های شسته شده عاری از هرگونه رطوبت شود.

اگر در اتمام شستن موکت های شرکتی و اداری، موکت ها به خوبی خشک نشوند در این صورت بوی بد نا در فضا ایجاد می شود و همچنین کپک و قارچ هم در تارو پود موکت رشد خواهد کرد. از این رو مرحله خشک شدن موکت بسیار مهم بوده و حتما باید موکت بعد از شستن به طور کامل خشک شود.

نکات مهم در شستن موکت های شرکتی و اداری

نوع موکت: برای انتخاب روش مناسب شستن موکت های شرکتی و اداری باید به نوع موکت توجه شود. موکت های پشمی و ابریشمی نسبت به موکت های پلی استر و نایلونی حساس تر می باشند و باید در شستشوی این موکت ها دقت بیشتری نمود.

میزان آلودگی: میزان آلودگی موکت های شرکتی و اداری بسیار در انتخاب نحوه شستشوی موکت های شرکتی و اداری تاثیرگذار است.

بودجه: بودجه یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در نحوه شستشوی موکت های شرکتی و اداری است. شستن موکت های شرکتی و اداری با دستگاه های موکت شوی، معمولا هزینه بالاتری نسبت به شیوه های شستشوی سنتی و دستی دارد.

در شستن موکت های شرکتی و اداری توجه داشته باشید که در:

  • برای شستن موکت های شرکتی و اداری از مواد شوینده قلیایی و یا اسیدی استفاده نکنید چرا که اینگونه شوینده ها به بافت و الیاف موکت بسیار آسیب می زند.
  • توجه داشته باشید که شستشوی بیش از حد موکت سبب از بین رفتن الیاف و تارو پود موکت می شود.
  • توصیه می شود برای شستن موکت های ظریف از روش های ملایم تری استفاده کنید. مثلا شستن موکت های شرکتی و اداری ظریف را با بخارشوی انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *