آموزش و ترفند ها

دستگاه موکت شوی چگونه کار میکند ؟

دستگاه موکت شوی

دستگاه موکت شوی دستگاهی است که دارای برس برای شستشوی موکت می باشد و  همچنین مخزنی برای نگهداری مواد شوینده داراست که با شروع کار دستگاه مواد شوینده بر روی موکت اسپری می شود و  اینگونه مواد شوینده از طریق حرکات چرخشی برس، وارد بافت و تار و پود موکت شده و اینگونه جرم و آلودگی درون بافت موکت را از بین می برد و اینگونه ظاهری تمیز و زیبا به موکت بخشیده می شود.

کثیفی عمیق و کثیفی روی موکت فقط کثیفی کفش شما یا کثیفی که هنگام جاروبرقی می بینید نیست. ذرات نامرئی مانند سلول های پوست، کرک و آلودگی حیوانات خانگی، گرده و ذرات غذا از جمله کثیفی های عمقی هستند که با جارو برقی از بین نمی روند و بعد از جاروبرقی کشیدن، بر روی موکت باقی می مانند.

تمیز کردن موکت ها ممکن است دورنمای دلهره‌آوری داشته باشد ولی باید بدانید که موکت شویی پاک مهر افشار در تهران به کمک شما آمده است و به راحتی این دلهره را از شما می گیرد. دستگاه های موکت شوی انواع مختلفی دارند ولی کلیت و ماهیت کار هر کدام به یک صورت است و تنها قابلیت های متفاوتی دارند.

مثلا برخی از انواع دستگاه موکت شوی می توانند نظافت موکت در را در سطوح سخت داشته باشند و یا حتی شستشوی موکت را بر روی پله ها انجام دهند.

تفاوت میان دستگاه موکت شوی و بخارشوی

بسیاری بر این باورند که دستگاه موکت شوی همان دستگاه بخار شوی است در حالی که این باور غلط است و باید بدانید که دستگاه بخارشوی دستگاهی است که از بخار واقعی برای تمیز کردن سطوح استفاده می کند و این بخار می تواند موجب آسیب به سطح شود. مثلا می تواند الیاف فرش را دچار آسیب نماید و یا در تار و پود موکت ایجاد آسیب کند.

در صورتی که دستگاه موکت شوی ترکیبی از آب داغ و مواد شوینده را بر روی سطح اسپری می نماید و اینگونه در دستگاه موکت شوی بخار وجود ندارد از این رو دستگاه موکت شوی بدون هیچ آسیب و ضرری، سبب تمیزی هر گونه آلودگی بر روی موکت و یا هر سطح دیگری خواهد شد. بنابراین بر خلاف بخارشوی های واقعی، تمیز کننده های عمیق فرش از بخار استفاده نمی کنند.

شستن موکت ها با دستگاه موکت شوی در موکت شویی ها

برای شستن موکت ها می توانید یا شستشو را در محل داشته باشید و یا شستشوی موکت ها در قالیشویی و موکت شویی های معتبری چون پاک مهر افشار در تهران انجام گیرد. در ابتدای شستشوی موکت ها، موکت ها به خوبی با جاروبرقی های صنعتی با مکش بالا جارو می شوند تا عاری از هرگونه کثیفی و گرد و غبار و مو شوند.

 سپس مواد شوینده مناسب با موکت مورد نظر، در مخزن دستگاه موکت شوی ریخته می شود. با روشن شدن دستگاه موکت شوی، مواد شوینده روی سطح موکت مورد نظر، اسپری می شود و با شروع کار برس ها و چرخش آن ها مواد شوینده به داخل تار و پود موکت نفوذ می کند و موجب از بین رفتن لکه ها و کثیفی های موکت می شود.

دستگاه های موکت شوی دارای سیستم خشک کن موکت هستند و به راحتی تمامی مواد شوینده و آب اضافی روی موکت به درون دستگاه موکت شوی کشیده می شود و اینگونه فرآیند خشک شدن موکت به سرعت انجام می گیرد از این رو شستن موکت ها با دستگاه موکت شوی توسط موکت شویی های معتبری چون پاک مهر افشار در تهران توصیه می شود چرا که اینگونه شستشو با دقت انجام می شود و در کمترین وقت ممکن، کار شستشو و خشک شدن موکت اتمام می پذیرد.

مراحل شستشوی موکت در موکت شویی ها

شستن موکت ها در موکت شویی ها طی مراحلی انجام می گیرد که ما در این مقاله به توضیح این مراحل می پردازیم:

افشانه

موکت شویی با خیس کردن موکت آغاز می شود. مخلوطی از آب و فرمول شستشوی فرش به عمق الیاف تزریق می گردد که باعث نرم شدن و از بین بردن کثیفی و آلودگی میان تار و پود موکت می شود.

برس کشی

مرحله بعدی شستشوی موکت، برس کشی موکت است. برس های چرخان دستگاه موکت شوی، الیاف فرش را به هم زده، کثیفی را از بین می برد و آن را به سمت سطح فرش بلند می کند. این برس کشیدن موکت سبب می شود تا به “پف کردن” تار و پود موکت کمک شده و باعث شود موکت مانند روز اول تارو پود نرم و راحتی داشته باشد.

مکش

آخرین مرحله در شستشوی موکت، مکش است و اینگونه تمام آب کثیف به درون مخزن دستگاه موکت شوی کشیده می شود و موکت تمیز و تازه می گردد. همانطور که آب از فرش شما پاک می شود، تمام کثیفی ها را با خود خواهد برد.

در دستگاه های موکت شوی میزان ترکیب مواد شوینده و آب با توجه به نوع موکت مشخص می شود و مقدار پاشش محلول شوینده توسط دستگاه موکت شوی توسط نیروی کار ماهر قالیشویی و موکت شویی در تهران تنظیم می گردد. دستگاه موکت شوی صنعتی مدت زمان ماندن محلول روی تارو و پود موکت را با توجه به نوع موکت تنظیم می کند و بعد از این تایم مشخص، عمل مکش صورت می گیرد.

در دستگاه موکت شوی صنعتی میزان سرعت و چرخش برس ها با توجه به تار و پود موکت تنظیم می شود تا هیچ گونه آسیبی برای موکت نداشته باشد و همچنین به راحتی و با دقت سبب تمیزی و از بین رفتن آلودگی در سطح موکت شوند.

برای تهیه دستگاه موکت شوی صنعتی هزینه های گزافی باید داد و همچنین کار کردن با دستگاه موکت شوی و همچنین استفاده از آن با توجه به موکت مورد نظرتان نیاز به آموزش دارد و به راحتی نمی توان تنها با خرید یک دستگاه موکت شوی، به شستشوی موکت در منزل پرداخت.

از آنجایی که هر فرد نمی تواند دستگاه موکت شوی را در منزل تهیه نماید و کلا تهیه دستگاه موکت شوی برای هر فرد کاری عاقلانه نیست و هزینه بیخود به حساب می آید بهتر است زمان کثیف شدن موکت ها، برای شستشو و تمیزی موکت ها حتما به شرکت های موکت شویی معتبری چون پاک مهر افشار در تهران مراجعه بفرمایید تا به راحتی در کمترین زمان ممکن موکت هایتان عاری از هر گونه آلودگی و کثیفی شوند.

شما با سپردن شستن موکت ها به شرکت پاک مهر افشار تهران که خدمات موکت شویی در محل تهران را به صورت تخصصی ارائه می‌دهد می توانید هم در وقت و زمان صرفه جویی کنید و هم به هدف اصلی خود که تمیزی و زیبایی موکت است دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *